ДруштвоКултура

FILMOVI IVANA SALATIĆA PRIKAZANI  U OKVIRU PROJEKTA“PREOKUPACIJE“

U okviru projekta „Preokupacije“, koji organizuje Institut za savremenu umjetnost, u utorak je u galeriji „Miodrag Dado Đurić“ na Cetinju predstavljen izbor kratkih filmova našeg sugrađanina Ivana Salatića.

U sklopu segmenta “Filmovi o vremenu, slikama i pamćenju” prikazana su njegova kratka ostvarenja „Intro“ (2013.), „Zakloni“ (2014.) koji je, između ostalih, dobio specijalnu nagradu žirija Sarajevskog filmskog festivala i „Dvorišta“ (2015.) koji je prikazan na prestižnom Venecijanskom festivalu. Salatić kaže da je to bila lijepa prilika da prikaže presjek svojih dosadašnjih ostvarenja, i da je najvažnije što su prisustvovali i studenti Fakulteta dramskih umjetnosti sa Cetinja.

– Ja sam bio pozvan od strane Natalije Vujošević koja organizuje taj program da predstavim svoje prve radove, što je bila lijepa prilika s obzirom da ih u Crnoj Gori još nisam prikazao zajedno. Pošto imam pet – šest kratkih filmova, odabrao sam ta tri koja su bila najuspješnija, kao ilustraciju procesa od svog prvog filma „Intro“ do poslednjeg „Dvorišta“. Nakon toga smo kao „tajni projekat“ pustili edukativni materijal namjenjen internom prikazivanju onim ljudima koji su odlučili da dođu toga dana na Cetinje da to gledaju, i razgovarali o njemu. Mislim da je najbitnije što su bili i studenti sa Fakulteta dramskih umjetnosti na Cetinju, za koje je vjerovatno bilo značajno da vide te kratke filmove, pošto oni to sada rade. [image_with_text image=’http://www.radiohercegnovi.net/wp-content/uploads/2017/11/IS.jpg’ title=” title_color=” title_tag=”] Reditelj i scenarista Ivan Salatić je početkom marta u Herceg Novom započeo snimanje svog prvog dugometražnog filma pod radnim nazivom „Mornarica“, koji je sada u finalnoj fazi.

– Spremamo se da završimo montažu i da radimo na postprodukciji, ima još par stvari koje bi snimili, ali sve ide kako treba. Proces je dosta dug i zahtjevan, ali smo odlučili da radimo na taj način, privodi se kraju i očekujemo da već negdje krajem januara imamo film koji će biti ponuđen festivalima za buduće selekcije.

Salatić je trenutno fokusiran na ovaj film, a planira da se na nekom od narednih konkursa Filmskog centra Crne Gore prijavi u kategoriji za razvoj projekta.

– Veoma mi je drago što je Filmski centar prvi put objavio konkurse i nadam se da biti češći. Naravno da, kada imam vremena, razmišljam o sledećem projektu ali ne želim da razvijam bilo kakav kontinuitet. Trebaće mi sigurno nekih godinu dana za pisanje sledećeg scenarija, to ne ide tako brzo, ali mislim da ću se na sledećem konkursu prijaviti za razvoj projekta. Sada je bitno da ovaj film bude jako dobar i da svi budemo zadovoljni. Važno je da konačno u Crnoj Gori postoji Filmski centar, i da konkursa bude makar dva puta godišnje za sve kategorije, poručio je Salatić, istakavši da je dobra vijest što i filmski stvaraoci u Crnoj Gori sada mogu da se bave kinemtografijom na način na koji se bave kolege u okruženju.

Filmovi “Dvorišta” i “Zakloni” Ivana Salatića će biti prikazani u okviru programa „Fokus: Crna Gora“ na Zagreb film festivalu koji počinje danas i trajaće do 19. novembra. Među deset crnogorskih fimova, u sklopu segmenta koji je u potpunosti posvećen našoj kinematografiji, biće prikazana i “Igla ispod praga” Novljanina Ivana Marinovića.