ЕкономијаИздвојено

ГРИТ ИЗ БИЈЕЛЕ ОДЛАЗИ У НОРВЕШКУ

Француска компанија ВАЛГО добила је дозволу за извоз додатних 40.000 тона контаминиране земље из Бродоградилишта Бијела. Умјесто Шпаније која је усљед административних разлога обуставила
пријем опасног отпада будућа дестинација гдје ће бити контаминирана земља извезена је Норвешка .

Како саопштавају из компаније Валго послије обављених хемијских анализа и поштовањем строгих критеријума који важе од посљедње Конференције о климатским промјенама ( децембар 2019 , Мадрид ) Норвешка агенција за заштиту животне средине је дала зелено свијетло за увоз контаминираног земљишта из Бродоградилишта Бијела .

ВАЛГО ће крајем овог мјесеца поморским путем извести прве количине за Норвешку када ситуација са КОВИД 19 буде дозволила .

-Треба нагласити да је за вријеме трајања специјалних мјера НКТ Црне
Горе француска компанија ВАЛГО строго поштовала инструкције о раду и врло је важно да нити један радник није отпуштен нити му је умањена зарада -наводе из француске компаније.

Подсјетимо да је ВАЛГО у Шпанију извезао већ 38.850 тона опасаног
контаминираног грита а у плану је да се извезе укупно око 80.000
опасног терета .

Пројекат ремедијације земљишта и одвожења грита из круга некадашњег Бродоградилишта Бијела, започео је у марту прошле године, а требало би да буде окончан до средине ове. Због одбијања Шпаније да изда нову дозволу, од 6. августа ниједан брод са теретом није испловио из Бијеле. У Валгу су нам раније казали да то неће проузроковати значајније кашњење у реализацији цијелог посла, те да ће повећати динамику одвоза са више бродова и краћим периодима између укрцаја.

Компанија „ Валго“ у првој фази пројекта обавезна је да третира 110.000 тона грита и контаминираног земљишта. За извоз је планирано 80.000 тона а 30. 000 тона неопасног отпада биће третирано на лицу мјеста.

Овај материјал је проглашен опасним највише из разлога јер је у анализи хемијског састава грита лабараторијски присуство
“трибутилина”, отрова који негативно утиче на развој траве,
биљка, морске и рјечне каменице и оставља посљедице по животну
средину у временском опсегу до 40 година.


Друга фаза ремедијације тла, којом је предвиђено рушење осам објеката и деконтаминација тла испод њих, се одвија по плану, и велики дио посла је већ одрађен. Одвајање здравог и загађеног земљишта од горива и уља до четири, пет метра дубине, као и грита примјењено је на површини од 17 хектара. Како сазнајемо за 20 дана биће окончан сав посао чишћења.
По завршетку овог поступка у Бијелој је планирано отварање центра за сервис јахти и мега јахти. Крајем прошле године о томе су концесиони уговор на 30 година потписали Влада и конзорцијум Дамен-Порто Монтенегро .
Пројекат ремедијације и одвоза грита из круга Бродоградилишта реализује се у оквиру пројекта „Управљање индустријским отпадом и чишћење“ који финансира Свјетска банка са 50 милиона еура. Посао у Бијелој је вриједан скоро 23 милиона еура.

Tags

Повезане Вијести

2 Коментара

  1. Ovo je za svaku pohvalu da u doba egzodusa neko radi i resava visedecenijski problem. Ocito neka visoko standardizovana kompanija . Ima prijatelja radi kod njih kaze da imaju svaku platu na vrijeme i respekt. Ovo sto nijesu izvezli za Spaniju je ocito neka kontra struja iz nasih redova…Za cestitku ..Kako su dosli u Crnu Goru ne znam ali i nas Bog pogleda nekad

  2. Žao mi je što vam moram reći da su u Španiji prevarili nevine ljude i zakopavali tako opasan otpad 800 metara od grada. Sada pokušavaju proširiti dozvole za nastavak sahranjivanja, uz požare, prosipanje, prašinu. Natjerali su vas da kažete da je dobar posao čišćenja. I, iako ovo nije obaveza Crne Gore, to je odgovornost francuske kompanije i španskih posrednika koji su prevarili narod. To je samo pojašnjenje i žao jer ne znam vaš jezik, to je Google prevodilac. Pozdrav.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close