ДруштвоИздвојено

МЈЕСЕЧНИ ТРОШКОВИ ОДВОЗА ОТПАДА НА ДЕПОНИЈУ У БАР 50.000 ЕУРА

Радници  предузећа  „Чистоћа“  дневно   у четири до пет камиона из Херцег Новог превезу у просјеку педесет тона комуналног отпада на депонију  Можура у Бару. Због противљења  мјештана Убала да се отпад одлаже на депонију Тисове греде, приморани су од средине августа , да отпад  одвозе на око 130 км удаљену локацију, што поред осталих тешкоћа – локалну управу тај пут и трошкови складиштења коштају пет пута више, у односу на ранији период. 

Како је за РТ ХН казао директор ДОО Чистоћа Херцег Нови Владимир Арсић, предузеће као и остала комунална предузећа у овом периоду биљежи свој максимум у функционисању дјелатности.

  –  „Чистоћа“ се суочава са доста потешкоћа у реализацији обављања дневних активности због великог  издатка, односно,  одвоза отпада на депонију у Бар. Тај трошак је ненадан, зато што постоји проблем око сарадње са мјештанима Убала, односно, одвоза отпада на складиште Тисове греде. Још увијек разговор по питању одобрења одвоза отпада на Тисове греде је остао упитан, иако сви услови за одвоз отпада постоје. Мислим да би тај проблем требало што прије регулисати, како би одвозили тамо гдје је и нама ближе и далеко јефтиније. Тренуто је издатак одвоза отпада на мјесечном нивоу око 50.000 еура, за разлику од претходног периода, када је одвоз заједно са застирањем  земље и разастирањем отпада  на депонији Тисове греде коштао од 9.000 до 10.000 еура, указао је Арсић.

Он је навео да није само тај проблем за ово комунално предузеће.  

– Проблем је и механизација , велике старости који сваког дана, у одвозу 136 км у једном смјеру, страшно троши , због чега већ имамо у најави отказивање средстава за рад, с обзиром на старост возног парка. Добра ствар је што смо купили камион за аброл контејнере,  што је снага коју имамо у овом тренутку – да можемо да издржимо још један период. Надам се да ћемо убрзо регулисати проблем санације дима на Тисовим гредама иако је количина дима ових дана  минимална. Општина иде ка рјешењу проблема и за добијање привремене дозволе за одлагање отпада на Дубоком долу и надамо се да ће скупштинска одлука за ту локацију бити одобрена и да ћемо се вратити у нормалне токове функционисања, очекује Арсић.

 НАБАВЉЕН КАМИОН ЗА ОДВОЗ ОТПАДА У ОКВИРУ РЕАЛИЗАЦИЈЕ ПРОЈЕКТА УГРАДЊЕ ПОЛУПОДЗЕМНИХ КОНТЕЈНЕРА

Прије неки дан допремљен је нови, специјални  камион , у вриједности од 180.000 еура, за одвоз отпада по пројекту уградње полуподземних контејнера. – Први циклус уградње полуподземних контејнера, од пет кубних метара,на 30 локација  је завршен. Наредне недјеље ће кренути са реализацијом другог циклуса уградње 64 контејнера, запремине 2,5 кубика (500 литара) , чиме ће   коначно чистоћа у Херцег Нови, добити ново свјетло. Биће организоване маркентишке активности и едукација грађана за селекцију суве и мокре фракције  у полуподземним контејнерима. Надамо се да ће Херцег Нови бити још чистији него што је до сада и да ћемо на том примјеру показати  да можемо да направимо уштеде у свим сегментима пословања и рационализације  броја запослених у структури људи која недостаје граду, по питању реализације, прикупљања и одвоза отпада чиме ћемо коначно  да заокружимо како доликује, рад овог предузећа, навео је директор Чистоће.

Уградњом полуподземних контејнера биће заокружен капитални пројекат локалне управе у вриједности од око 500.000 еура.   

Tags

Повезане Вијести

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close