Друштво

МИНИСТАРСТВО ПРОСВЈЕТЕ НИЈЕ УВАЖИЛО КЉУЧНЕ ПРЕПОРУКЕ УНИЦЕФ-А

Министарство просвјете није уважило одређене кључне принципе препорука УНИЦЕФ-а за организацију наставе од 1. октобра, по којима ниједна узрасна група не би требала у потпуности да буде искључена из учења у учионицама, казао је шеф представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори Хуан Сантандер.

Како је истакао у интервјуу Побједи, јединствени модел за све школе и за сву дјецу не само да занемарује разлике у потребама ученика на које би квалитетан образовни систем требало да одговори, већ занемарује и разлике у погледу капацитета школа и локалног епидемиолошког контекста.

-С тога, препоручујемо да свака школа буде у прилици да сама донесе одлуку о најбољим начинима организовања квалитетног и инклузивног образовања за вријеме пандемије ковида-19. Таква одлука требало би да се заснива на два кључна фактора: процјени локалне епидемиолошке ситуације и дубинској анализи капацитета школе за стварање безбједног окружења у којем ће ризик од заразе ученика и запослених бити сведен на најмању могућу мјеру. Одлуку о поновном отварању школа и модалитетима рада сваке школе требало би донијети у сарадњи са здравственим стручњацима, управом школе, запосленима, родитељима, ученицима и локалном заједницом. Будући да је епидемиолошка ситуација још нестабилна, резултат би вјероватно био комбиновани приступ модалитетима наставе – у учионицама или ван њих, као и онлајн наставе – који би се разликовали од школе до школе.

Истакао је да је у препорукама УНИЦЕФ-а и УН-а јасно стављено до знања да ниједна узрасна група не смије бити у потпуности искључена из учења у учионици.

-Такође, веома је важно посветити посебну пажњу потребама најугроженије дјеце попут оне с хроничним болестима, дјеце са сметњама у развоју, дјеце која живе у сиромаштву, као и ромске и египћанске дјеце. У обавези смо да пронађемо рјешења како би свако дијете имало приступ квалитетном образовању. Позивамо школе и Министарство просвјете да сарађују са локалним заједницама и приватним сектором на превазилажењу дигиталног јаза обезбјеђивањем нових технологија и обука о дигиталним вјештинама и дигиталној педагогији свим наставницима и ученицима.

Објаснио је да недостатак родитељске подршке представља изазов за многу дјецу током пандемије, а не само за дјецу која живе у сиромаштву.

-То је један од разлога због којих промовишемо активно учешће свих заинтересованих страна, првенствено родитеља, наставника и дјеце, у јавној расправи о овом питању. Морамо слушати њихов глас како бисмо препознали све изазове и пронашли најбоље начине за њихово рјешавање. На примјер, током недавних састанака које сам имао с родитељима и наставницима по овом питању, један од приједлога који сам чуо од њих је ангажовање студената универзитета, посебно оних који су на мастер студијама, а који ће у будућности и сами постати наставници. Они би се могли ангажовати као асистенти у настави који пружају индивидуалну подршку у учењу сваком дјетету којем је то потребно. Постоје бројна рјешења која се могу пронаћи у сарадњи са разним локалним и националним институцијама и организацијама цивилног сектора, због чега су неопходне сталне консултације са свим заинтересованим странама, казао је Сантандер.

Tags

Повезане Вијести

Један коментар

  1. E pa gospodine Santander, pojedini u ovoj zemlji zele da su veci roditelj ili sin od mene kao roditelja i sina.
    Niko nas ne pita za misljenje, misle da su najpametniji.
    Najglasniji su ljudi koji nemaju dodirnih tacaka sa virusima niti su izucavali tu tematiku u skoli.
    Zalosno ono sto se desava..
    Pravedno bi bilo kad nam vec 100x dnevno saopste koliko je ljudi umrlo od korone, da nam saopste i koliko ih je umrlo od starosti, kardiovaskularnih bolesti, tumora,gripa,ujeda pcele..
    Pa da zajedno vidimo gde smo sa tom koronom..
    Ovo ovako je bezveze i budi sumnju da se samo od korone umire…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close