Туризам

ОПОРАВАК ТУРИЗМА НАРЕДНЕ СЕЗОНЕ?

Према подацима Привредне коморе Црне Горе, у Херцег Новом је од 41 регистрованог хотелског објекта отворено њих 13. Пад броја гостију овог викенда је 92% у нашем граду, а процентуално, сличан пад у пословању биљеже и туристичке агенције, посленици у угоститељству као и у саобраћају.

Слична је ситуација и у другим градовима дуж нашег приморја, док је на сјеверу још озбиљнија ситуација.

-У Будви је било отворено 50 хотела, док у Тивту још нису отворени сви хотели и не очекују значајнији промет јер су њихови традиционални гости из земаља које су на црвеној листи. У Бару су отворена 23 хотела, док је у Херцег Новом отворено 13 хотела од укупно 41 регистрованог објекта. Велики број издавалаца приватног смјештаја још није почео са радом, казали су из Привредне коморе, а преноси Побједа.

Ситуација се по питању отварања мјења из дана у дан, а у зависности од отварања односно затварања граница. Хотелијери су у јулу у Црној Гори очекивали туристе са свих тржишта, међутим према информацијама од агенција и хотела, већина досадашњих резервација је отказана. Резервације се углавном обављају на пар дана пред сам долазак и зато је процјена попуњености за наредни период отежана. Дугорочне процјене попуњености нема.

У циљу што боље промоције, Туристичка организација и Општина Херцег Нови организовали су акцију „Херцег Нови те зове“ која је имала фантастичан одјек у јавности, док Министарство одрживог развоја и туризма и Национална туристичка организација спроводе низ активности на промоцији наше дестинације. Кампање ,,У друштву природе“ намијењене страним туристима и ,,Љетуј дома“ намијењене домаћим туристима, имају за циљ да се створе што бољи услови за одвијање сезоне у овим крајње неизвјесним условима.

Према процјенама Свјетске туристичке огранизације Уједињених нација значајнији оправак туризма очекује се од прољећа 2021. године. Сасвим је сигурно да ће се туристи ове године одлучивати за ближе дестинације и дестинације које спровођењем здравствено-санитарних мјера, успјешно одговорају на епидемију корона вируса у својој дестинацији. Туристи у овом тренутку желе флексибилнију политику отказивања због самог осјећаја сигурности или могућност добијања ваучера за отказане букинге који ће бити валидни до краја 2021. године. Размишља се о конкурентнијим цијенама, промоцији и додатним попустима за дужи боравак. Адекватна понуда и интензивна промоција је оно што ће највише утицати на повратак туриста.

Tags

Повезане Вијести

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close