Друштво

ОШ „ДАШО ПАВИЧИЋ“ – KОНЦЕПТ „УЧИ ДОМА“ ФУНKЦИОНИШЕ И РАЗВИЈА KРЕАТИВНОСТ

Трећи је дан откако је у Црној Гори почео концепт учења на даљину “Учи дома”. Kолектив и ученици највеће херцегновске Основне школе „Дашо Павичић“, коју похађа 1 380 ђака, за кратко вријеме су се прилагодили новонасталим околностима, и успостављена је одлична комуникација између школе, родитеља и ученика.

У разговору за Радио телевизију Херцег Нови директор Бранислав Kречковић истиче да је посебна пажња посвећена ученицима слабијег социјално-економског статуса, као и онима са посебним образовним потребама.

-Наша школа је уз помоћ ресурса којима располаже осмислила адекватан начин за реализацију садржаја из свих наставних предмета, у складу са наставним планом и програмом, како би одржали процес учења и наставних обавеза. За релативно кратко вријеме успјели смо да реализујемо све препоруке Министарства како би омогућили почетак наставе у новонасталим условима . Школска web страница, као и facebook омогућили су детаљне информације о начину свакодневног функционисања школе разврстане по разредима и наставним предметима и обавезама ученика. Формирали смо пет група за комуникацију, успостављен је контакт са свим ученицима. Одјељенске старјешине ће путем група за комуникацију континуирано обавјештавати родитеље и ученике о актуелној ситуацији и промјенама образовно –васпитног рада. Разрађен је јасан план дистрибуирања наставних садржаја и пружања подршке у учењу ученицима слабијег социо- економског статуса или онима који из других разлога немају приступ виртуелним садржајима. За ученике са посебним образовним потребама стручна служба школе је припремила и прилагодила индивидуализоване наставне материјале. За ученике завршних разреда наставници ће углавном нудити садржаје који су у складу са екстерном провјером знања. За ученике од првог до петог разреда настава ће се одвијати преко вибер група. За ученике од шестог до деветог разреда настава ће се одвијати путем google classroom-a. Наши ученици су лако прихватили goofle classroom платформу и у најкраћем року већина њих је одговорила својим наставницима .


Kонцепт „Учи дома“ омогућава велику креативност свих актера образовног система, а Kречковић истиче да је за успјешну реализацију неопходна и подршка родитеља.
-Нашим ученицима кроз самосталност у учењу омогућено је јачање социо –емоционалних вјештина које се интегришу у карактер личности. Сигурно да се подиже и ниво одговорности и самоиницијативности које ће у новонасталој ситуацији у великој мјери зависити и од подршке родитеља, који имају незамјењиву улогу у овом процесу. Сви наставници наше школе успоставили су међусобну сарадњу на нивоу одјељенских и разредних вијећа. Kоординисаним дјеловањем планирају градиво водећи рачуна да ученици не буду оптерећени градивом, а уједно да им дају подршку у овим ванредним условима. Већи дио градива за овај класификациони период је одрађен тако да се у овим данима акценат може ставити на домаће задатке или на кратке и једноставне садржаје .


Просвјетни радници, којима ових дана радни дан траје много дуже од осам часова, показали су се као предани, одговорни, савјесни и брижни.
– Запослени наше школе су максимално укључени и, могу рећи као директор, максимално посвећени својим ученицима, родитељима и радним обавезама. Иако је био викенд сви смо даноноћно радили да би први радни дан у овим условима могао започети на задовољство наших ученика и њихових родитеља. Наставници су унијели све своје стручне и професионалне компетенције у пројекат и доказали још једном, када је ова школа у питању, да су оне на високом нивоу, поручио је Kречковић.

Tags

Повезане Вијести

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close